Patch 10.0.5: Hotfixes vom 31. Januar
- Deutsch
- Englisch
Klassen
Jäger
- Treffsicherheit
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Schießbefehl durch das Talent Schimärenschuss fälschlicherweise mehr Vorteile als beabsichtigt erhielt.
- Überleben
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Tödliches Duo den Schaden von Tötungsbefehl nicht korrekt erhöhte.
Mönch
- Braumeister
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch der Effekt von Staffeln fälschlicherweise reduziert wurde.
- Nebelwirker
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Schnelldiffusion die Procs von Erneuernder Nebel durch Donnerfokustee, Tee der Fülle und Tee des Gleichmuts verbrauchte.
Schamane
- Manaquell regeneriert nun 200 Mana statt 400 Mana.
Hexenmeister
- Gebrechen
- Seelentausch kopiert nun korrekterweise die Anzahl an Stapeln von Agonie.
- Seelentausch kopiert nun korrekterweise Seelenfäule, Phantomsingularität und Übler Makel.
- Heimgesuchte Seele wird nicht länger abgebrochen, wenn Heimsuchung durch Seelentausch getauscht wird.
- Seelentausch lässt Verderbnis keinen Schaden mehr an den Hexenmeister selbst verursachen, wenn das Talent Absolute Verderbnis aktiv ist.
- Seelentausch zeigt jetzt die korrekte verbleibende Abklingzeit nach dem Ausatmen an.
- Unheilvolles Gebrechen wird nun korrekterweise entfernt, wenn das Ziel von Instabiles Gebrechen stirbt.
- Seelenfäule wird nun durch Schreckensberührung und Meisterschaft: Potente Gebrechen modifiziert.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Unheilvolles Gebrechen nicht gewährt wurde, wenn der Schaden von Unheilvolle Euphorie absorbiert wurde.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Grimmige Reichweite von Schadensmodifikatoren zweimal profitierte.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Unausweichliches Ableben den Schaden von Blutsauger falsch modifizierte.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Todesblitz mehr Schaden als geplant in niedrigstufigen Gebieten verursachte.
Dungeons und Raids
- Balakar Khan
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Sturmwirker der Nokhud manchmal immun gegenüber Schaden wurde.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Sturmrufer der Nokhud rund um Festung Nokhudon Hold manchmal angreifbar wurde.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Sturmwirker der Nokhud manchmal zu früh angreifbar wurde.
- Dathea
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Statische Entladung verursacht im mythischen Modus 15% weniger Schaden.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Instabiler Infusor hat im mythischen Modus 10% weniger Lebenspunkte.
- Kurog Grimmtotem
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Frostgeschmiedeter Beherrscher, Erdgeschmiedeter Zertrümmerer, Flammengeschmiedeter Vernichter, Sturmgeschmiedeter Räuber, Tektonischer Zermalmer, Eisiger Zerstörer, Lodernder Unhold und Donnernder Verheerer haben im mythischen Modus 10% weniger Lebenspunkte.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Erdvorherrschaft, Flammenvorherrschaft, Frostvorherrschaft und Sturmvorherrschaft verursachen im mythischen Modus 10% weniger Schaden.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Zerschmetternde Präsenz, Brandheiße Präsenz, Unterkühlende Präsenz und Donnernde Präsenz verursachen im mythischen Modus 10% weniger Schaden.
- Raszageth
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Raszageths Lebenspunkte wurden im mythischen Modus um 3% reduziert.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Statische Aufladung verursacht im mythischen Modus 15% weniger Schaden.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Der Schaden von Statische Aufladung wird je nach Entfernung nun weiter im mythischen Modus reduziert.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Das Wirken von Explosion durch Instabiler Funke hat nun eine Wirkzeit von 4,5 statt 3,5 Sekunden im mythischen Modus.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Instabiler Funke erscheint nun mit drei statt vier Stapeln von Instabilität im mythischen Modus.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Der Schildeffekt von Sturmwoge wurde im heroischen Modus um 10% reduziert.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Das Wirken von Explosion durch Instabiler Funke hat nun eine Wirkzeit von 6 statt 5 Sekunden im heroischen Modus.
Gegner und NPCs
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch einige seltene Elite-Gegner keinen silbernen Rahmen um ihr Einheitenfenster hatten.
Items und Belohnungen
- Der visuelle Effekt von Gezähmter Adler wird nun bei Benutzung angezeigt.
- Carla Granger in Sturmwind verkauft nun auch Lehrlingsroben und Lehrlingsstiefel in der Variante der Nachtelfen-Magier.
- Carla Grangers Unverwüstliche Fallenstellerstiefel und Kampferprobte Stiefel sind nun beim Anlegen gebunden und können gesammelt werden.
- Es wurde ein Fehler behoben, wodurch die Schockwelle von Alltotem des Meisters zusätzliche Gegner in anderen Räumen durch Wände sowie Böden treffen konnte.
Spieler gegen Spieler
Rufer
- Chronoschleife (PvP Talent) kann nicht mehr auf Ziele mit Immunitätseffekten gewirkt werden.
Schurke
- Meucheln
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Die verstärkte Form von Lähmendes Gift, aufgetragen durch Tückische Klinge, hat nun eine um 40% verringerte Effektivität.
Handwerk
- Verzauberter Krümmrindenzauberstab hat nun einen geringeren Verkaufspreis bei Händlern.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Schrottteil wird nun immer bei erfolgreicher Nutzung von Tüfteleien für spezialisierte Ingenieure gewährt. Mit Ausnahme von Tüftelei: Bogenlichtvitalkorrektoren und Tüftelei: Geerdete Schaltkreise.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Tüftelei: Ebenenvertauscher hält nun 15 bis 18 Sekunden statt 12 bis 18 Sekunden lang an und aktiviert eine Abklingzeit von 5 statt 10 Minuten auf Tränke.
- [Nach den wöchentlichen Wartungsarbeiten] Die Fehlfunktion von Tüfteleien und Bomben wurde überarbeitet:
- Optionale Reagenzien für Sicherheitskomponenten werden jetzt immer entdeckt, wenn Tüfteleien eine Fehlfunktion haben.
- Der Schaden von Bomben mit Fehlfunktion wurde stark reduziert.
- Die Erfolgschance skaliert nicht mehr mit der Fertigkeitsstufe der Ingenieurskunst. Es gibt nun einen Grundwert.
- Die durch die Benutzung von Gegenständen mit erhöhter Qualitätsstufe gewährte Erfolgschance wurde halbiert, die verlorene Menge wurde zum Grundwert hinzugefügt.
- Die durch Spezialisierungsknoten gewährte Erfolgschance wurde verdoppelt.
- Die maximale Erfolgschance für Ingenieure bleibt unverändert. Nicht-Ingenieure können einen etwas höheren Wert erzielen als vorher.
- Tüftelei: Bogenlichtvitalkorrektoren gewährt jetzt einen leichten Bonus auf die Erfolgschance für Ingenieure, wobei die maximale Erfolgschance der Shadowlands-Variante entspricht.
- Die Rezeptschwierigkeit von Kopflupe aus gesplittertem Onyx und Chromatischer Fokus wurde auf die beabsichtigten Werte korrigiert.
Quests
- Vierte Herausforderung von Tyr: Genialität wurde angepasst:
- Die Höhe des Fortschritts, der für die Verwendung von Irideus' Energiekern auf Elite-Gegner in Tyrhold vergeben wird, wurde von 20% auf 35% erhöht.
- Vier weitere Arten von Gegnern können nun Ziel von Irideus' Energiekern werden: Urtumbeschützerin, Phenran, Überladende Verteidigungsmatrix und Aufseherin Steinzunge.
- Die Wirkzeit von Irideus' Energiekern wurde von 3 auf 1,5 Sekunden verringert.
Classes
Hunter
- Marksmanship
- Fixed an issue where Calling the Shots was incorrectly receiving more benefit than intended while using the Chimaera Shot talent.
- Survival
- Fixed an issue where Deadly Duo was not properly increasing the damage of Kill Command.
Monk
- Brewmaster
- Fixed an issue where Stagger’s effect was incorrectly reduced.
- Mistweaver
- Fixed an issue that caused Rapid Diffusion to consume Thunder Focus Tea, Tea of Plenty, and Tea of Serenity Renewing Mist procs.
Shaman
- Mana Spring now restores 200 mana when triggered at level 70 (was 400).
- Developers’ note: With its changes in 10.0.5, the mana restored by Mana Spring is outperforming similar effects, so its value is being brought down in line with our intent.
Warlock
- Affliction
- Soul Swap now correctly copies the stack count of Agony.
- Soul Swap now correctly copies Soul Rot, Phantom Singularity, and Vile Taint.
- Haunted Soul is no longer canceled when Haunt is Soul Swapped.
- Soul Swap no longer causes Corruption to damage you if Absolute Corruption is talented.
- Soul Swap now correctly shows its remaining cooldown after exhaling.
- Malefic Affliction is now correctly removed when your Unstable Affliction target dies.
- Soul Rot is now affected by Dread Touch and Mastery: Potent Afflictions.
- Fixed an issue where Malefic Affliction wouldn’t be granted if Malefic Rapture damage was absorbed.
- Fixed an issue where Grim Reach was benefitting twice from damage modifiers.
- Fixed an issue where Inevitable Demise was increasing the damage of Drain Life by an incorrect amount.
- Fixed an issue where Deathbolt would deal more damage than intended in low level areas.
Dungeons and Raids
The Nokhud Offensive
- Balakar Khan
- Fixed an issue causing Nokhud Stormcasters to sometimes become immune to damage during the encounter.
- Fixed an issue causing Nokhud Stormcallers around the perimeter of Nokhudon Hold to sometimes become attackable.
- Fixed an issue causing Nokhud Stormcasters to become attackable before the intermission of the encounter.
Vault of the Incarnates
- Dathea, Ascended
- [With weekly restarts] Static Discharge damage reduced by 15% on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Volatile Infuser health reduced by 10% on Mythic difficulty.
- Kurog Grimtotem
- [With weekly restarts] Frostwrought Dominator, Earthwrough Smasher, Flamewrought Eradicator, Stormwrought Despoiler, Tectonic Crusher, Frozen Destroyer, Blazing Fiend, and Thundering Ravager health reduced by 10% on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Earth, Flame, Frost, and Storm Dominance damage reduced by 10% on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Shattering, Blistering, Chilling, and Thundering Presence damage reduced by 10% on Mythic difficulty.
- Raszageth
- [With weekly restarts] Raszageth’s health reduced by 3% on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Static Charge damage reduced by 15% on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Static Charge’s damage is further reduced by distance on Mythic difficulty.
- [With weekly restarts] Volatile Spark’s Burst cast time increased to 4.5 seconds on Mythic difficulty (was 3.5 seconds).
- [With weekly restarts] Volatile Spark now spawn with 3 stacks of Volatile on Mythic difficulty (was 4).
- [With weekly restarts] Stormsurge’s Shield effect reduced by 10% on Heroic difficulty.
- [With weekly restarts] Volatile Spark’s Burst cast time increased to 6 seconds on Heroic difficulty (was 5 seconds).
Enemies and NPCs
- Fixed an issue where some of the new rare enemies did not have the silver Rare Elite dragon border.
Items and Rewards
- The Tamed Eagle trinket now summons the flying eagle visual effect upon use (was when equipped).
- Added Apprentice’s Robes and Apprentice’s Boots (Night Elf Mage variant) to Carla Granger.
- Carla Granger’s Rugged Trapper’s Boots and Battleworn Shoes are now Bind on Equip and can be collected.
- Fixed an issue where All-Totem of the Master shockwaves could hit additional enemies through floors or other terrain.
Player versus Player
Evoker
- Chrono Loop (PvP Talent) can no longer be applied through immunities.
Rogue
- Assassination
- [With weekly restarts] The amplified form of Numbing Poison as applied by Shiv now has 40% reduced effectiveness in PvP combat.
- Developers’ note: This was intended to go alongside the PvP change to Numbing Poison earlier in the season.
- [With weekly restarts] The amplified form of Numbing Poison as applied by Shiv now has 40% reduced effectiveness in PvP combat.
Professions
Enchanting
- Vendors have purchased so many Enchanted Writhebark Wands that they are now offering a lower price for them.
Engineering
- [With weekly restarts] Piece of Scrap is now always granted on successful Tinker usage for specialized engineers (except for Tinker: Arclight Vital Correctors and Tinker: Grounded Circuitry).
- [With weekly restarts] Tinker: Plane Displacer now lasts between 15 and 18 seconds (was 12 and 18 seconds) and correctly places potions on a 5 minute cooldown (was 10 minutes).
- [With weekly restarts] Aspects of Tinker and Bomb malfunctions have been redesigned or retuned:
- Safety Component optional reagents are now always discovered when Tinkers malfunction.
- Significantly reduced the damage dealt from explosion malfunctions.
- Success chance no longer scales with Engineering Skill. The amount this granted has been made baseline.
- Success chance granted from casting item quality has been halved, the amount lost has been made baseline.
- Success chance granted from Specialization nodes has been doubled.
- Maximum amount of success chance for Engineers remains unchanged. Non-engineers can achieve a slightly higher value than previously.
- Tinker: Arclight Vital Correctors now has a slight bonus to success chance for Engineers, with its maximum success chance equal to the Shadowlands variant.
- Developers’ note: There are multiple avenues of progression to increase your gadget success chance in Dragonflight, and the difference between a newbie Engineer and an experienced tinker is substantial. However, it is clear that the gameplay did not support the fantasy and instead resulted in mostly frustrating experiences. These adjustments are intended to address many of those pain-points while maintaining the feeling of progressive mastery. While we will not be sharing exact values, we would also like to clarify that an Engineer with all 4 Safety specialization nodes and a Quality 3 tinker will reach the maximum success chance and do not need to use the Calibrated Safety Switch optional reagent. We will look for opportunities to make this system more transparent in future patches. Thank you all for your feedback!
Jewelcrafting
- Sundered Onyx Loupe and Chromatic Focus have had their recipe difficulty corrected to their intended values.
Quests
- To make “The Fifth Challenge of Tyr” more enjoyable and group friendly, the following adjustments have been made:
- The amount of progress awarded for using Irideus’ Power Core on Elite denizens of Tyrhold was increased to 35% (was 20%), meaning that you only need to use it 3 times (was 5).
- 4 more enemies were added as viable targets for Irideus’ Power Core: Ancient Protector, Phenran, Overloading Defense Matrix, and Overseer Stonetongue.
- Irideus’ Power Core’s cast time has been reduced to 1.5 second (was 3 seconds).
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