Kommenden Anpassungen an den Klassen am 10. Mai 2023
Vor wenigen Tagen erschien mit Patch 10.1 das dritte Content-Update für World of Warcraft: Dragonflight und dieses beinhaltet neben neuen Features auch haufenweise Anpassungen den den Klassen. Es gab sogar komplett neue Talente, überarbeitete Fähigkeiten und vieles mehr. In unserer Übersicht Klassenanpassungen aus Patch 10.0.5 gibt es eine detailierte Auflistung dazu. Nachdem das Team nun weitere Daten sammeln konnte, gibt es vorläufige Patchnotes für ein weiteres Tuning-Paket, welches am 10. Mai zum Start der zweiten Saison aktiviert wird, um die Balance zu verbessern.
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Klassen
Dämonenjäger
- Verwüstung
- Automatische Nahkampfangriffe verursachen 10% mehr Schaden.
- Dämonenbiss verursacht 10% mehr Schaden.
- Dämonenklingen verursacht 10% mehr Schaden.
- Teufelsklinge verursacht 10% mehr Schaden.
- Isolierte Beute erhöht nun den Schaden von Augenstrahl um 30% statt 25%.
- Rachsucht
- Abscheren verursacht 10% mehr Schaden.
- Fraktur verursacht 10% mehr Schaden.
- Seelenschnitzer verursacht 20% mehr Schaden.
- Fokussiertes Spalten erhöht nun den Schaden von Seelenspalter auf das Primärziel um 40% statt 30%.
- Seelenschmettern bringt nun Gebrechlichkeit für 8 statt 5 Sekunden auf das Primärziel.
Druide
- Gleichgewicht
- Zorn generiert nun 8 statt 10 Astrale Macht.
- Zorn verursacht 5% weniger Schaden.
- Finsternis (Sonne) erhöht nun den Schaden von Zorn um 40% statt 20%.
- Seele des Waldeslässt Zorn während Finsternis (Sonne) nun 60% statt 30% mehr Astrale Macht generieren.
- Feendrache, die durch Bewohner des Traums beschwört werden, verursachen nun 25% mehr Schaden.
- Freund der Fae erhöht nun den Schaden um 10% statt 8%.
- Wildheit
- Unbändige Wildheit verursacht nun 30% statt 35% des Schadens von Wilder Biss auf nahe Ziele.
- Wunden aufreißen verursacht nun 50% statt 60% des Schadens von Zerfetzen.
- Wiederherstellung
- Jegliche Heilung und jeglicher Schaden wurden um 2% erhöht.
Paladin
- Heilig
- Jegliche Heilung und jeglicher Schaden wurden um 3% verringert. Betrifft nicht den PvP-Kampf.
- Kreuzzug der Vergeltung transferiert nun 500% statt 575% des Schadens in Heilung.
Mönch
- Nebelwirker
- Essenzborn heilt 15% mehr.
Schurke
- Täuschung
- Schleierberührt, Tiefere Dolche und Finstere Mischung erhöhen nicht mehr den Schaden abseits von Klassen- und Spezialisierungsfähigkeiten des Schurken.
- Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 4% erhöht.
Spieler gegen Spieler
Druide
- Wiederherstellung
- Die Effektivität von Sprießende Blätter wurde von 50% auf 30% verringert.
Mönch
- Nebelwirker
- Die Effektivität von Uralte Lehren ist nun um 120% statt 150% erhöht.
- Blackout-Tritt verursacht nicht länger 25% mehr Schaden.
- Blackout-Tritt ausgelöst durch Lehren des Klosters verursacht nun 15% weniger Schaden.
- Tigerklaue verursacht nun 15% mehr Schaden.
- Tritt der aufgehenden Sonne verursacht 20% weniger Schaden.
- Die Primärheilung von Beleben wurde um 10% verringert.
- Erneuernder Nebel heilt nun 40% statt 25% mehr.
Classes
Demon Hunter
- Havoc
- Melee auto attack damage increased by 10%.
- Demon’s Bite damage increased by 10%.
- Demon Blades damage increased by 10%.
- Felblade damage increased by 10%.
- Isolated Prey now increases Eye Beam damage by 30% when striking 1 target (was 25%).
- Vengeance
- Shear Damage increased by 10%.
- Fracture Damage increased by 10%.
- Soul Carver Damage increased by 20%.
- Focused Cleave now increases Soul Cleave’s damage to your primary target by 40% (was 30%).
- Soulcrush now applies Frailty to your primary target for 8 seconds (was 5 seconds).
Druid
- Balance
- Developers’ notes: In some single target scenarios it’s still looking optimal to cast Wrath in Lunar Eclipse. That doesn’t meet our goal for how Balance should play, so we’re reducing Wrath’s effectiveness outside Solar Eclipse and increasing its effectiveness inside Solar Eclipse to correct this. We’re also boosting Balance’s single target damage a small amount.
- Wrath Astral Power generation reduced to 8 (was 10).
- Wrath damage decreased by 5%.
- Solar Eclipse now increases Wrath damage by 40% (was 20%).
- Soul of the Forest now increases Wrath’s Astral Power generation while in Solar Eclipse by 60% (was 30%).
- Damage dealt by Faerie Dragons summoned by Denizen of the Dream increased by 25%.
- Friend of the Fae now increases your Arcane and Nature spell damage by 10% (was 8%).
- Feral
- Rampant Ferocity now deals 30% of damage dealt by Ferocious Bite to nearby enemies (was 35%).
- Tear Open Wounds now deals 50% of Rip damage it consumes (was 60%).
- Restoration
- All healing and damage increased by 2%.
Paladin
- Holy
- All healing and damage decreased by 3%. Does not apply to PvP Combat.
- Avenging Crusader now transfers 500% of damage done into healing (was 575%).
Monk
- Mistweaver
- Essence Font healing increased by 15%.
Rogue
- Subtlety
- Developers’ notes: Class talents that previously modified all damage from spell schools are, in most cases, being updated and standardized with other similar effects to no longer affect external damage sources outside of those that belong to that class. The changes to the below talents impact Subtlety’s damage enough to warrant compensation, which is the reason for the buff to all ability damage.
- Veiltouched, Deeper Daggers, and Dark Brew no longer affect damage from sources outside of Class and Spec abilities available to Subtlety.
- All ability damage increased by 4%.
Player vs. Player
Druid
- Restoration
- Developers’ notes: Restoration Druid has fallen behind other healers in PvP since the release of 10.0.7. We’d like to ease some previous PvP adjustments that we no longer feel are necessary.
- Budding Leaves’ effectiveness now reduced by 30% in PvP Combat (was 50%).
Monk
- Mistweaver
- Developers’ notes: Mistweavers have received significant Quality of Life changes throughout the last few patches that have increased their effectiveness in PvP to a point where we see them as oppressive to the viability of other specializations. We’re reducing many of the PvP multipliers associated with Ancient Teachings and their damage throughput, and we’re increasing the effectiveness of Renewing Mist to encourage Healing over Time management and reducing Vivify’s healing to keep their casting throughput relatively similar.
- Ancient Teachings’ effectiveness is now increased by 120% in PvP Combat (was 150%).
- Blackout Kick no longer deals 25% increased damage for Mistweaver Monks in PvP Combat.
- Blackout Kicks from Teachings of the Monastery now deal 15% reduced damage for Mistweaver Monks in PvP Combat.
- Tiger Palm now deals 15% increased damage for Mistweaver Monks in PvP Combat (was 30%).
- Rising Sun Kick’s damage reduced by 20% for Mistweaver Monks in PvP Combat.
- Vivify’s primary healing now reduced by 10% for Mistweaver Monks in PvP Combat.
- Renewing Mist’s healing increased by 40% in PvP Combat (was 25%).
Quellenangaben
- 06.05.2023 Blizzard.com: Class Tuning Incoming – 10 May
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