Kommenden Anpassungen an den Klassen am 28. Juni 2023
Ein paar Wochen sind wieder um und das Entwicklungsteam von WoW hat sich gedacht, dass es wieder Zeit für ein wenig Tuning im Bereich der Klassen ist. Deswegen gibt es am kommenden Mittwoch ein vollgepacktes Paket mit Buffs und ein paar wenigen Nerfs für verschiedene Klassen im PvE sowie PvP. Wir haben die vorläufigen Patchnotes dazu übersetzt, die sich bis zum 28. Juni aber auch noch ändern können.
- Deutsch
- Englisch
Klassen
Todesritter
- Blut
- Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 6,5% erhöht.
Dämonenjäger
- Verwüstung
- Chaosstoß/Vernichtung verursacht 15% mehr Schaden.
- Automatische Nahkampfangriffe verursachen 15% mehr Schaden.
- Dämonenklingen verursacht 15% mehr Schaden.
- Dämonenbiss verursacht 15% mehr Schaden.
- Teufelsklinge verursacht 15% mehr Schaden.
Druide
- Wildheit
- Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 3% erhöht.
Jäger
- Tierherrschaft
- Tödlicher Schuss verursacht 10% mehr Schaden. Nicht im PvP wirksam.
- Treffsicherheit
- Gezielter Schuss, Tödlicher Schuss und Schnellfeuer verursachen 10% mehr Schaden. Der erhöhte Schaden von Tödlicher Schuss ist nicht im PvP wirksam.
Mönch
- Windläufer
- Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 3% erhöht.
Priester
- Schatten
- Gedankenschlag verursacht 10% mehr Schaden.
- Schattenwort: Tod verursacht 10% mehr Schaden.
- Gedankenstachel: Wahnsinn verursacht 10% mehr Schaden.
- Gedankenstachel verursacht 10% mehr Schaden.
- Gedankenstachel: Wahnsinn verursacht 10% mehr Schaden.
- Gedankenschinden verursacht 10% mehr Schaden.
- Leerenblitz verursacht 10% mehr Schaden.
- Der Schaden von Leerenstachel durch from Idol of Yogg-Saron wurde um 35% reduziert.
- Die Effektivität von Psychische Verbindung wurde um 17% reduziert.
- Heilig
- Heiliges Feuer verursacht 10% mehr Schaden.
- Heilige Pein verursacht 15% mehr Schaden.
- Segenswort: Züchtigung verursacht 35% mehr Schaden.
- Schattenwort: Tod verursacht 25% mehr Schaden.
Schamane
- Wiederherstellung
- Aberrus (2) Setbonus: Heilung wurde um 40% erhöht.
- Aberrus (4) Setbonus: Laufzeit wurde von 6 auf 8 Sekunden erhöht.
Krieger
- Schutz
- Verteidigungshaltung verringert Schaden nun um 20% statt 15%.
Spieler gegen Spieler
Items
- Für alle Schadens- und Tankspezialisierungen wurde der Bonus auf das Primärattribut durch Auszeichnung des Gladiators von 25% auf 20% reduziert.
Druide
- Gleichgewicht
- Eulkinadept reduziert die Wirkzeit von Wirbelsturm und Wucherwurzeln nun um 15% statt 20%.
- Sonnenstrahl hält nur noch 6 statt 8 Sekunden.
- Restoration
- Die Laufzeit des Verlangsammungseffekt von Reaktives Harz wurde von 5 Sekunden auf 8 erhöht.
- Üppige Infusion verlängert HoT-Effekte nun um 4 statt 8 Sekunden.
- Meisterlicher Gestaltwandler stellt nun 2.500 statt 1.250 Mana durch Eisenfell, 3.500 statt 2.000 Mana durch Zorn / Sternenfeuer / Sternensog und 10.000 Mana statt 5.000 Mana durch den Verbrauch von 5 Combopunkten in Katzengestalt auf Stufe 70 wieder her.
Mönch
- Nebelwirker
- Einhüllender Nebel heilt nun 12% statt 5% mehr.
Priester
- Katharsis speichert nun 15% statt 20% des Schadens und die maximale Menge kann 12% statt 15% der maximalen Lebenspunkte des Priesters nicht überschreiten.
- Disziplin
- Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 10% erhöht.
- Abbitte heilt nun 70% statt 50% mehr.
- Schatten
- Ausbreitende Dunkelheit verursacht nun 25% weniger Schaden.
Schurke
- Täuschung
- Geheimtechnik verursacht nun 40% statt 33% weniger Schaden.
- Diebeshandel (PvP-Talent) verringert den Schaden nun um 10% statt 6%.
Schamane
- Totem des heilenden Flusses heilt nun 20% statt 30% mehr.
- Elementar
- Erdschild heilt nun 60% statt 70% weniger.
- Heilende Woge heilt nun 20% mehr.
- Verstärkung
- Erdschild heilt nun 60% statt 70% weniger.
- Heilende Woge heilt nun 4% mehr statt 13% weniger.
- Wiederherstellung
- Erdschild heilt nun 15% weniger.
- Heilende Woge heilt nun 27% statt 6% mehr.
- Welle der Heilung heilt nun 56% statt 30% mehr.
- Die Manaregeneration durch Nahkampfangriffe von Wasserschild ist nun 20% statt 50% effektiver.
- Wasserschild regeneriert nun 75% mehr Mana durch den passiven Effekt.
Hexenmeister
- Weltliche Ängste heilt nun 50% effektiver.
- Der geteilte Schaden von Seelenverbindung ist nun 50% effektiver.
- Die Erhöhung der Effektivität von Seelenverbindung durch Profaner Handel ist nun um 40% erhöht.
Classes
Death Knight
- Blood
- All damaging abilities increased by 6.5%.
Demon Hunter
- Havoc
- Chaos Strike/Annihilation damage increased by 15%.
- Melee autoattack damage increased by 15%.
- Demon Blades damage increased by 15%.
- Demon’s Bite damage increased by 15%.
- Felblade damage increased by 15%.
Druid
- Feral
- All damaging abilities increased by 3%.
Hunter
- Beast Mastery
- Kill Shot damage increased by 10%. This does not apply to PvP combat.
- Marksmanship
- Aimed Shot, Kill Shot, and Rapid Fire damage increased by 10%. Kill Shot damage increase does not apply to PvP combat.
Monk
- Windwalker
- All damaging abilities increased by 3%.
Priest
- Shadow
- Developers’ notes: Shadow has been overperforming in AoE environments. We’re bringing down some of its sources of AoE and increasing the damage of some direct damage to offset this in single target.
- Mind Blast damage increased by 10%.
- Shadow Word: Death damage increased by 10%.
- Mind Spike: Insanity damage increased by 10%.
- Mind Spike damage increased by 10%.
- Mind Flay: Insanity damage increased by 10%.
- Mind Flay damage increased by 10%.
- Void Bolt damage increased by 10%.
- Void Spike damage from Idol of Yogg-Saron reduced by 35%.
- Psychic Link now causes direct damage spells to inflict 25% of their damage onto all other targets with Vampiric Touch (was 30%).
- Holy
- Developers’ notes: Holy Priests have continued to trail behind other healers in DPS output, so we’re increasing the damage of a variety of spells to bring them more in line.
- Holy Fire damage increased by 10%.
- Smite damage increased by 15%.
- Holy Word: Chastise damage increased by 35%.
- Shadow Word: Death damage increased by 25%.
Shaman
- Restoration
- Aberrus (2) Set Bonus: Tidewaters healing increased by 40%.
- Aberrus (4) Set Bonus: Duration of Rainstorm increased to 8 seconds (was 6 seconds).
Warrior
- Protection
- Defensive Stance increased to 20% damage reduction (was 15%).
Player Versus Player
Items
- Gladiator’s Distinction primary stat bonus reduced to 20% (was 25%) for all damage dealing and tank specializations.
Druid
- Balance
- Developers’ notes: The cast time on Cyclone is too fast for enemy players to deal with, so we’re reducing its cast speed from Owlkin Adept and also reducing Precognition’s haste in Fractures in Time. Solar Beam’s duration lasting 8 seconds was an oversight, as it should have been reduced in the crowd control reduction pass in Embers of Neltharion.
- Owlkin Adept reduces the cast time of Cylcone and Entangling Roots by 15% (was 20%).
- Solar Beam lasts 6 seconds in PvP combat (was 8 seconds).
- Restoration
- Reactive Resin’s snare duration increased to 8 seconds (was 5 seconds).
- Verdant Infusion now extends heal-over-time effects by 4 seconds (was 8 seconds) in PvP combat.
- Master Shapeshifter now refunds 2500 Mana from Ironfur (was 1250), 3500 Mana from Wrath / Starfire / Starsurge (was 2000), and 10000 Mana from spending 5 combo points in Cat Form (was 5000) at level 70.
Monk
- Mistweaver
- Enveloping Mist healing is now increased by 12% in PvP combat (was 5%).
Priest
- Catharsis now stores 15% of damage taken (was 20%) and the stored amount cannot exceed 12% of the Priest’s maximum health (was 15%).
- Discipline
- Developers’ notes: Discipline damage and Atonement healing continues to be lower than we’d like in PvP, so we’re increasing them to allow Discipline to be more offensive.
- All damage increased by 10% in PvP combat.
- Atonement healing is now increased by 70% in PvP combat (was 50%).
- Shadow
- Developers’ notes: Instant damage from Catharsis and Unfurling Darkness is accounting for more of Shadow’s burst damage than we’re aiming for, so we’re bringing their power down. Shadow is also getting PvE damage buffs that affect PvP, which puts some of this power loss back into rotational spells.
- Unfurling Darkness now deals 25% reduced damage in PvP combat.
Rogue
- Subtlety
- Secret Technique damage is now reduced by 40% in PvP combat (was 33%).
- Thief’s Bargain (PvP Talent) damage penalty increased to 10% (was 6%).
Shaman
- Developers’ notes: We’re redistributing the amount of healing from instant cast sources for all Shaman and increasing the power of cast heals, so that cast heals are both more frequent and more meaningful.
- Healing Stream healing is now increased by 20% in PvP combat (was 30%).
- Elemental
- Earth Shield healing is now reduced by 60% in PvP combat (was 70%).
- Healing Surge healing is now increased by 20% in PvP combat.
- Enhancement
- Earth Shield healing is now reduced by 60% in PvP combat (was 70%).
- Healing Surge healing is now increased by 4% in PvP combat (was reduced by 13%).
- Restoration
- Earth Shield healing is now reduced by 15% in PvP combat.
- Healing Surge healing is now increased by 27% in PvP combat (was 6%).
- Healing Wave healing is now increased by 56% in PvP combat (was 30%).
- Water Shield’s melee attack Mana refund is now 20% effective in PvP combat (was 50%).
- Water Shield now regenerates 75% more Mana from its passive effect in PvP combat.
Warlock
- Developers’ notes: We’re targeting the defensive power of Demonology with these changes as they are often a difficult target to take down relative to other DPS specs. We’re also lowering the healing from Mortal Coil to lower overall self-healing from Warlocks in PvP.
- Mortal Coil healing is now 50% effective in PvP combat.
- Soul Link’s shared damage with the Warlock’s pet is now 50% effective in PvP combat.
- Profane Bargain’s increase to the effectiveness of Soul Link at low health is now 40% effective in PvP combat.
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