Kommenden Anpassungen an den Klassen am 26. Juli 2023
Es sind wieder zwei Wochen um und es bereits Routine, dass somit erneut eine größeres Paket mit Klassenanpassungen zusammengeschnürt wird. Dies geschieht demnach natürlich auch am 26. Juli und das WoW Entwicklungsteam hat dazu die vorläufigen Patchnotes veröffentlicht. Mit dabei sind allerlei Buffs sowie Nerfs für verschiedene Klassen und ihre Ausrichtungen. Wir haben alles für euch übersetzt, behaltet aber im Hinterkopf, dass sich auch noch Dinge ändern können.
- Deutsch
- Englisch
Klassen
Todesritter
- Blut
-
Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 10% erhöht.
-
Druide
- Wächter
-
Ursocs Zorn gewährt nun ein Schild basierend auf 50% statt 60% des Schadens von Hauen and Zermalmen.
-
Rufer
-
Verstärkung
-
Unzertrennliche Geschwister erhöht die Effektivität von Schwarzmacht und Atem der Äonen nun um 20% statt 40%.
-
Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Unzertrennliche Geschwister nicht den Schaden des Rufers durch Schwarzmacht für periodische Effekte wie Feueratem erhöhte.
-
Schwarzmacht erhöht den Schaden des Rufers nun um 20% statt 10%.
-
Eruption verursacht 40% mehr Schaden.
-
Schicksalsspiegel hat nun eine Auslösechance von 15% statt 20%.
-
Gunst der Aspekte verstärkt Schwarze Einstimmung nun auf 7%/10% statt 10%/16%.
-
Jäger
- Tierherrschaft
-
Stachelpfeil verursacht 15% mehr Schaden.
-
Kobraschuss verursacht 15% mehr Schaden.
-
Tödlicher Schuss verursacht 15% mehr Schaden.
-
- Treffsicherheit
-
Die abgeprallten Schüsse von Gekonnte Schüsse, Gezielter Schuss und Schnellfeuer verursachen nun 65% statt 55% des Basisschadens.
-
- Überleben
-
Mungobiss verursacht 5% mehr Schaden.
-
Raptorstoß verursacht 5% mehr Schaden.
-
Flankenangriff verursacht 10% mehr Schaden.
-
Tötungsbefehl verursacht 10% mehr Schaden.
-
Mönch
- Braumeister
-
Wirbelnder Kranichtritt verursacht 20% weniger Schaden.
-
Fasshieb verursacht 5% weniger Schaden.
-
- Windläufer
-
Tritt der aufgehenden Sonne verursacht 10% mehr Schaden.
-
Furorfäuste verursacht 10% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Blackout-Tritt verursacht 10% mehr Schaden.
-
Tigerklaue verursacht 15% mehr Schaden.
-
Paladin
- Schutz
-
Alle Fähigkeiten verursachen 8% mehr Schaden.
-
Priester
- Disziplin
-
Leuchtende Barriere absorbiert 30% mehr.
-
- Schatten
-
Psychische Verbindung bewirkt jetzt, dass Zauber mit direktem Schaden 15% statt 25% ihres Schadens allen Zielen zufügen, die innerhalb von 40 Metern von Vampirberührung betroffen sind.
-
Der Schaden von Leerenstachel an Feinden innerhalb von 10 Metern um das Ziel wurde um 30 % verringert.
-
Verschlingende Seuche verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gedankenschlag verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Leerenblitz verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gedankenschinden verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gedankenschinden: Wahnsinn verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gedankenstachel verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gedankenstachel: Wahnsinn verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Schattenwort: Tod verursacht 12% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
Gebet der Besserung kostet nun 10% des Basismanas statt 4%.
-
Machtwort: Leben kostet nun 10% des Basismanas statt 4%.
-
Erneuerung kostet nun 8% des Basismanas statt 4%.
-
Schamane
- Wiederherstellung
-
Sämtliche Heilung wurde um 5% erhöht.
-
Die Reichweite der Heilungen von Erholsame Nebel durch Aszendenz beträgt nun 40 statt 20 Meter. Die Initalheilung von Aszendenz bleibt bei 20 Metern.
-
Krieger
- Schutz
-
Der Schaden aller Fähigkeiten wurde um 7% erhöht.
-
Spieler gegen Spieler.
Druide
- Gleichgewicht
-
New Moon, Halbmond und Vollmond verursachen keinen erhöhten Schaden mehr im PvP. (vorher 20%)
-
Eulkinadept (PvP Talent) reduziert die Zauberzeit nun um 10% statt 15%.
-
Starke Winde (PvP Talent) reduziert nun die Heilung und den Schaden des Ziels 3 Sekunden lang um 15% statt 6 Sekunden lang um 30%.
-
Umbralumarmung erhöht nun den Schaden von Zorn oder Sternenfeuer um 15% statt 20%.
-
Rufer
- Verstärkung
-
Die Erhöhung des Schadens des Rufers durch Schwarzmacht ist im PvP nicht mehr 40% effektiver.
-
Eruption verursacht nun 25% statt 50% mehr Schaden.
-
Emporstoßen verursacht nun 25% statt 15% mehr Schaden.
-
Der Schadensbonus von Tektonischer Lokus ist nun um 70% reduziert.
-
Die gesamte Heilung ist nun um 10% reduziert.
-
Die Heilung von Traumprojektion ist nun um 25% reduziert.
-
Der Absorptionseffekt von Geschmolzenes Blut ist nun um 30% reduziert.
-
Aus Flammen geboren hält nun 3 statt 6 Sekunden.
-
Feuriger Schub von Aus Flammen geboren ist nicht mehr dispellbar.
-
Jäger
-
Tierherrschaft
-
Stachelpfeil verursacht nicht länger 10% weniger Schaden.
-
Magier
-
Meisterschäfer erhöht die Vielseitigkeit nun um 12% statt 6%.
-
Arkan
-
Arkanosphäre verursacht nun 25% mehr Schaden.
-
Arkane Geschosse verursacht nun 12% statt 5% mehr Schaden.
-
Arkane Kugel verursacht nun 30% mehr Schaden.
-
Netherorkan verursacht nun 150% mehr Schaden.
-
-
Feuer
-
Pyroschlag verursacht nun 18% statt 12% mehr Schaden.
-
Feuerschlag verursacht nun 3% statt 8% weniger Schaden.
-
Phönixflammen verursacht nun 22% statt 16% mehr Schaden.
-
Lebende Bombe verursacht nun 300% mehr Schaden.
-
-
Frost
-
Kryopathie ist nun 50% statt 60% effektiver.
-
Frostblitz verursacht nun 150% statt 100% mehr Schaden.
-
Schneewehe hat nun eine Aktivierungszeit von 2 statt 3 Sekunden.
-
Priester
-
Die Abklingzeitverringerung von Engelsgnade hat nun eine Effektivität von 25%.
- Schatten
-
Gedankentrauma klaut nun 2% statt 4% Tempo und stapelt bis zu 9- statt 6-mal.
-
Licht aus der Dunkelheit stapelt nun 25- statt 50-mal.
-
Mönch
-
Windläufer
-
Die Effektivität des Bonus auf kritischen Schaden durch Aufsteigender Stern beträgt nun 50%.
-
Gleichmut erhöht Schaden und Heilung nun um 10% statt 15%.
-
Wirbelnder Drachenschlag verursacht nun 120% statt 80% mehr Schaden.
-
Schamane
-
Elementar
-
Kontrolle über Lava verursacht 40% mehr Schaden.
-
-
Verstärkung
-
Kontrolle über Lava verursacht 40% mehr Schaden.
-
- Wiederherstellung
-
Die Manaregeneration beträgt nun 700 statt 800 Mana pro Sekunde auf Maximallevel.
-
Krieger
-
Zerschmettern verursacht nun 85% statt 48% mehr Schaden.
-
Waffen
-
Überwältigen verursacht nun 30% statt 20% mehr Schaden.
-
Klingensturm verursacht 40% mehr Schaden.
-
Tödlicher Stoß verursacht 10% mehr Schaden.
-
Die Effektivität von Tödlicher Stoß durch Außer Kontrolle beträgt nun 60%.
-
-
Furor
-
Hinrichten verursacht nun 25% statt 10% mehr Schaden.
-
Ansturm verursacht 15% mehr Schaden.
-
Verheerer verursacht 30% mehr Schaden.
-
Classes
Death Knight
- Blood
-
All ability damage increased by 10%.
-
Druid
- Guardian
-
Ursoc’s Fury absorb shield reduced to 50% of damage dealt by Thrash and Maul (was 60%).
-
Evoker
-
Augmentation
- Developers’ notes: Augmentation is overperforming in dungeons and is doing less direct damage than intended relative to the power of their buffing effects. These adjustments will increase their personal damage in all situations and moderately reduce the effectiveness of their buffs in dungeon content.
-
Close as Clutchmates now causes Ebon Might and Breath of Eons to be 20% more effective when not in a raid (was 40%).
-
Fixed a bug where Close as Clutchmates would not increase the Evoker’s damage done via Ebon Might for periodic effects such as Fire Breath.
-
Ebon Might now increases the Evoker’s damage done by 20% (was 10%).
-
Eruption damage increased by 40%.
-
Fate Mirror’s chance to occur reduced to 15% (was 20%).
-
Aspects’ Favor amplifies Black Attunement to 7%/
10% maximum health (was 10%/ 16%).
-
Hunter
- Beast Mastery
-
Barbed Shot damage increased by 15%.
-
Cobra Shot damage increased by 15%.
-
Kill Shot damage increased by 15%.
-
- Marksmanship
-
Trick Shot, Aimed Shot, and Rapid Fire ricochets now deal 65% of their normal damage (was 55%).
-
- Survival
-
Mongoose Bite damage increased by 5%.
-
Raptor Strike damage increased by 5%.
-
Flanking Strike damage increased by 10%.
-
Kill Command damage increased by 10%.
-
Monk
- Brewmaster
-
Damage of Spinning Crane Kick reduced by 20%.
-
Damage of Keg Smash reduced by 5%.
-
- Windwalker
-
Rising Sun Kick damage increased by 10%.
-
Fists of Fury damage increased by 10%. Does not apply to PvP Combat.
-
Blackout Kick damage increased by 10%.
-
Tiger Palm damage increased by 15%.
-
Paladin
- Protection
-
All ability damage increased by 8%.
-
Priest
- Discipline
-
Luminous Barrier absorption increased by 30%.
-
- Shadow
-
Psychic Link now causes direct damage spells to inflict 15% of their damage on all targets afflicted by your Vampiric Touch within 40 yards (was 25%).
-
Void Spike damage to enemies within 10 yards of the target reduced by 30%.
-
Devouring Plague damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Mind Blast damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Void Bolt damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Mind Flay damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Mind Flay: Insanity damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Mind Spike damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Mind Spike: Insanity damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Shadow Word: Death damage increased by 12%. Does not apply to PvP Combat.
-
Prayer of Mending now costs 10% of base mana (was 4%).
-
Power Word: Life now costs 10% of base mana (was 4%).
-
Renew now costs 8% of base mana (was 4%).
-
Shaman
- Restoration
-
All healing increased by 5%.
-
The range of Restorative Mists heals from Ascendance is now 40 yards (was 20 yards). The initial burst healing from Ascendance remains at 20 yards.
-
Warrior
- Protection
-
All ability damage increased by 7%.
-
Player versus Player
There are a few additional PvP-specific changes that we have planned for next week’s reset, but we’re still discussing specifics. We plan to update this thread on Monday with further details.
Druid
- Balance
-
New Moon, Half Moon, Full Moon no longer deal increased damage in PvP (was 20%).
-
Owlkin Adept (PvP Talent) now reduces cast time by 10% (was 15%).
-
High Winds (PvP Talent) now reduces the targets healing and damage by 15% for 3 seconds (was 30% for 6 seconds).
-
Umbral Embrace now increases damage of Wrath or Starfire by 15% in PvP (was 20%).
-
Evoker
- Augmentation
-
Ebon Might’s increase to the Evoker’s damage is no longer 40% more effective in PvP Combat.
-
Eruption damage is now increased by 25% in PvP Combat (was 50%).
-
Upheaval damage is now increased by 25% in PvP Combat (was 15%)
-
The damage bonus from Tectonic Locus is now reduced by 70% in PvP Combat.
-
All healing done is now reduced by 10% in PvP Combat.
-
Dream Projection healing is now reduced by 25% in PvP Combat.
-
The absorption effect from Molten Blood is now reduced by 30% in PvP Combat.
-
Born in Flame now lasts 3 seconds (was 6 seconds).
-
Burnout from Born in Flame is no longer dispellable.
-
Hunter
-
Beast Mastery
- Developers’ notes: We’re increasing Barbed Shot’s bleed damage, as we’d like to decrease the damage differential between attacking high armor and low armor targets for Beast Mastery Hunters.
-
Barbed Shot damage is no longer decreased in PvP Combat (was reduced by 10%).
-
Mage
-
Master Shepherd increases Versatility by 12% (was 6%).
-
Arcane
- Developers’ notes: The high-end burst damage of Arcane Mage was reduced with the release of Fractures in Time, so we’re increasing the damage of Arcanosphere, as we’d like it to be a more threatening piece of Arcane’s toolkit. We’re also increasing the baseline damage of a few rotational spells, as Arcane’s overall damage has been lower than we would like, and Nether Tempest has not felt like a competitive spell in PvP.
-
Arcanosphere damage increased by 25%.
-
Arcane Missiles damage increased by 12% in PvP Combat (was 5%).
-
Arcane Orb damage increased by 30% in PvP Combat.
-
Nether Tempest damage increased by 150% in PvP Combat.
-
-
Fire
- Developers’ notes: We’re offsetting a few recent damage reduction adjustments and greatly increasing the damage of Living Bomb, with the goal of making it a viable talent option in PvP.
-
Pyroblast damage increased by 18% in PvP Combat (was 12%).
-
Fire Blast damage reduced by 3% in PvP Combat (was 8%).
-
Phoenix Flames damage increased by 22% in PvP Combat (was 16%).
-
Living Bomb damage increased by 300% in PvP Combat.
-
-
Frost
- Developers’ notes: We would like Ray of Frost to remain a threatening cast, but still feel it’s slightly more lethal than we’d like. Frostbolt’s damage has fallen behind other options, so we’re increasing its damage to reward casting. Snowdrift’s activation has felt a little too difficult for the amount of risk involved, so we’re reducing the time to trigger the stun effect.
-
Cryopathy is now 50% effective in PvP Combat (was 60%).
-
Frostbolt damage increased by 150% in PvP Combat (was 100%).
-
Snowdrift now has a 2 second activation time (was 3 seconds).
-
Priest
-
Angel’s Mercy’s cooldown reduction is now 25% effective in PvP Combat.
- Shadow
-
Mind Trauma now steals 2% haste (was 4%) and stacks up to 9 times (was 6).
-
From Darkness Comes Light now stacks up to 25 times in PvP Combat (was 50).
-
Monk
-
Windwalker
- Developers’ notes: Windwalker Monk’s damage profile is more bursty than we would like, so we are moving more of its damage into base rotational spells.
-
Rising Star critical strike damage bonus is now 50% effective in PvP Combat.
-
Serenity now increases damage and healing by 10% in PvP Combat (was 15%).
-
Whirling Dragon Punch damage is now increased by 120% in PvP Combat (was 80%).
-
Shaman
-
Elemental
- Developers’ notes: We feel the backlash damage from Flame Shock has not been sufficiently high as to make the decision to dispel it compelling.
-
Control of Lava damage increased by 40%.
-
-
Enhancement
- Developers’ notes: We feel the backlash damage from Flame Shock has not been sufficiently high as to make the decision to dispel it compelling.
-
Control of Lava damage increased by 40%.
-
- Restoration
-
Now regenerates 700 mana per second at max level in PvP Combat (was 800).
-
Warrior
-
Slam damage is now increased by 85% in PvP Combat (was 48%).
-
Arms
- Developers’ notes: We’re increasing the damage of Bladestorm baseline and removing some power from the Unhinged talent, as its damage could be unpredictable for both the Warrior and their enemies. We’re also increasing the damage of Overpower to increase Arm Warrior’s consistent pressure.
-
Overpower damage is now increased by 30% in PvP Combat (was 20%).
-
Bladestorm damage increased by 40% in PvP Combat.
-
Mortal Strike damage increased by 10% in PvP Combat.
-
Mortal Strikes from the Unhinged talent are now cast at 60% effectiveness.
-
-
Fury
- Developers’ notes: We’re increasing the damage of a few Fury Warrior spells we feel are not impactful enough in PvP.
-
Execute damage is now increased by 25% in PvP Combat (was 10%).
-
Onslaught damage increased by 15% in PvP Combat.
-
Ravager damage increased by 30% in PvP Combat.
-
Kommentare