Patch 10.0.7: Hotfixes vom 11. April
- Deutsch
- Englisch
Klassen
Todesritter
- Unheilig
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Totenerweckung verursacht 10% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Armee der Toten verursacht 10% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Geißelstoß verursacht 20% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Reißende Schatten verursacht 20% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Todesmantel verursacht 10% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Seelenernter verursacht 15% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die Zaubergeschwindigkeit von Gargoylestoß wurde auf 2.5 Sekunden erhöht (vorher 2 Sekunden) und der Schaden wurde um 25% erhöht.
-
Druide
- Gleichgewicht
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Sternensog verursacht 10% mehr Schaden. Nicht im PvP.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Bewohner des Traums verursacht 20% mehr Schaden.
-
- Wächter
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die erhöhten Lebenspunkte und Heilung durch Meisterschaft: Wächter der Natur wurde von 50% auf 70% erhöht.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die Abklingzeit von Baumrinde wurde von 60 auf 45 Sekunden verringert.
-
Rufer
- Bewahrung
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die gesamte Heilung wurde um 3% erhöht.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Lebende Flamme heilt 15% mehr.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Resonanzsphäre bringt Echo nun auf die ersten 5 statt 4 getroffenen Ziele.
-
Jäger
- Tierherrschaft
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Der gesamte verursachte Schaden vom Jäger und Begleiter wurde um 3% verringert.
-
- Überleben
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Mungobiss verursacht 10% weniger Schaden.
-
Paladin
- Schutz
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Hand des Beschützers erhöht nun die Heilung von Wort der Herrlichkeit um bis zu 100% statt 250%.
-
Priest
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Heilige Nova verursacht 30% mehr Schaden.
- Disziplin
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Machtwort: Schild kostet nun 2,4% statt 3,1% Basismana.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Machtwort: Schild absorbiert nun 25% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Erneuerung kostet nun 2,4% statt 2,7% Basismana.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Es wurde ein Fehler behoben, wodurch Erneuerung 25% mehr heilte.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Machtwort: Glanz kostet nun 4,5% statt 5,5% Basismana.
-
- Heilig
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Heiliges Feuer verursacht 15% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Heilige Pein verursacht 30% mehr Schaden.
-
Schamane
- Wiederherstellung
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die gesamte Heilung wurde um 5,5% verringert.
-
Spieler gegen Spieler
Druide
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die Manakosten von Wirbelsturm wurden um 40% verringert.
Mönch
- Nebelwirker
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Tritt der aufgehenden Sonne verursacht nicht mehr 12,5% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Die Kopien von Blackout-Tritt durch Lehren des Klosters verursachen nicht mehr 15% mehr Schaden.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Geist des Kranichs regeneriert nun 0,18% Mana statt 0,45% Mana.
-
- Windläufer
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Es wurde ein Fehler behoben, wodurch die Kopien von Blackout-Tritt durch Lehren des Klosters nur 15% statt 30% mehr Schaden verursachen.
-
Paladin
- Heilig
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Wort der Herrlichkeit heilt 15% mehr.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Heiliger Schock heilt 30% statt 15% mehr.
-
- Vergeltung
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Zornige Vergeltung erhöht nun Schaden und Heilung um 10% statt 15%.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Zornige Vergeltung: Macht erhöht nun die kritische Trefferchance um 10% statt 15%.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Göttlicher Schutz verringert nun den erlittenen Schaden um 10% statt 20%.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Schnelligkeit des Lichts erhöht nun die Heilung von Lichtblitz um 20% statt 50%.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Geweihte Platten gewährt nun 50% weniger Ausdauer und Vermeidung.
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Segen der Aufopferungtransferiert nur noch 20% statt 30% Schaden.
-
Hexenmeister
- Dämonologie
-
[Nach den Wartungsarbeiten] Unnachgiebiger Hass erhöht nun den Schaden von Legionshieb um 60% statt 120%.
-
Classes
DEATH KNIGHT
- Unholy
-
Developers’ notes: At high haste levels it was possible for Summon Gargoyle to lose casts of Gargoyle Strike. To help remedy that we are reducing the cast speed of Gargoyle Strike to 2.5 seconds (up from 2 seconds) while increasing the damage done to compensate for the slower cast time. We are also making some targeted tuning adjustments to Unholy to increase their damage outside of their 3-minute cooldowns.
-
[With weekly restarts] Raise Dead damage increased by 10%.
-
[With weekly restarts] Army of the Dead damage increased by 10%.
-
[With weekly restarts] Scourge Strike damage increased by 20%.
-
[With weekly restarts] Clawing Shadows damage increased by 20%.
-
[With weekly restarts] Death Coil damage increased by 10%. This does not affect PvP combat.
-
[With weekly restarts] Soul Reaper damage increased by 15% Unholy specialization only.
-
[With weekly restarts] Gargoyle Strike cast speed increased to 2.5 seconds, up from 2.0 seconds and Gargoyle Strike damage increased by 25%.
-
DRUID
- Balance
-
[With weekly restarts] Starsurge damage increased by 10%. This does not affect PvP combat.
-
[With weekly restarts] Denizen of the Dream damage increased by 20%.
-
- Guardian
-
[With weekly restarts] Health and healing received gain from Mastery: Nature’s Guardian increased to 70% (was 50%).
-
[With weekly restarts] Barkskin cooldown reduced to 45 seconds (was 1 minute).
-
EVOKER
- Preservation
-
Developers’ notes: Preservation’s overall throughput is lower than we’d like since the Lifebind and Temporal Anomaly reductions. We’re compensating for this adjustment in other areas, particularly Living Flame where its healing component can sometimes feel lackluster.
-
[With weekly restarts] All healing increased by 3%.
-
[With weekly restarts] Living Flame’s healing increased by 15%.
-
[With weekly restarts] Resonating Sphere now applies Echo to the first 5 allies it passes through (was 4 allies).
-
HUNTER
- Beast Mastery
-
[With weekly restarts] All damage dealt by you and your pet’s abilities reduced by 3%.
-
- Survival
-
Developer’s notes: This change was intended to have gone live in prior tuning changes, but a data error was made and we are now correcting that. The damage dealt by Mongoose Bite in PvP will be unchanged by this adjustment.
-
[With weekly restarts] Mongoose Bite damage reduced by 10%.
-
PALADIN
- Protection
-
[With weekly restarts] Hand of the Protector now increases Word of Glory’s healing by up to 100% when cast on allies (was 250%).
-
PRIEST
-
[With weekly restarts] Holy Nova damage increased by 30%.
- Discipline
-
Developers’ notes: We are aiming to bring Discipline’s mana consumption in line with other healers, as we’ve observed the spec consistently running out of resources before other healers throughout Dragonflight. Separately, Power Word: Shield has been weaker than intended relative to other Atonement appliers, so we’re increasing its power.
-
[With weekly restarts] Power Word: Shield now costs 2.4% of base mana for Discipline (was 3.1%).
-
[With weekly restarts] Power Word: Shield now absorbs 25% more damage for Discipline.
-
[With weekly restarts] Renew now costs 2.4% of base mana for Discipline (was 2.7%).
-
[With weekly restarts] Fixed a bug causing Renew to not have its healing increased by 25% for Discipline as intended.
-
[With weekly restarts] Power Word: Radiance now costs 4.5% of base mana (was 5.5%).
-
- Holy
-
Developers’ notes: Holy’s damage profile is behind other healers in dungeon and raid content, so we are targeting buffs to their overall damage kit.
-
[With weekly restarts] Holy Fire damage increased by 15%.
-
[With weekly restarts] Smite damage increased by 30%.
-
SHAMAN
- Restoration
-
Developers’ notes: We are happy with the reception of Restoration in 10.0.7. The specialization’s healing power is above our target in all content, so we’re adjusting it in line with our expectations.
-
[With weekly restarts] All healing done reduced by 5.5%.
-
PLAYER VERSUS PLAYER
DRUID
-
Developers’ note: This is primarily targeted at improving Cyclone’s usability for Druids in PvP, particularly for Restoration Druid as Cyclone’s short range requires them to get close to their enemies.
-
[With weekly restarts] Cyclone’s mana cost has been decreased by 40%.
MONK
- Mistweaver
-
Developers’ notes: We are specifically targeting Blackout Kick’s AoE damage potential as we feel Mistweaver’s healing becomes overwhelming when it can cleave its damage. We also feel Mistweaver’s mana regeneration has been too powerful, so we are adjusting Spirit of the Crane heavily.
-
[With weekly restarts] Rising Sun Kick no longer deals increased damage in PvP (was 12.5%).
-
[With weekly restarts] Blackout Kick copies from Teachings of the Monastery no longer deal increased damage in PvP (was 15%).
-
[With weekly restarts] Spirit of the Crane now restores 0.18% mana in PvP Combat (was 0.45%).
-
- Windwalker
-
[With weekly restarts] Fixed an issue that caused the copied Blackout Kicks from Teachings of the Monastery to deal 15% increased damage in PvP combat instead of the intended 30%.
-
PALADIN
- Holy
-
Developers’ notes: We are targeting buffs to Holy Paladin’s Word of Glory and Holy Shock healing to increase their instant-cast healing.
-
[With weekly restarts] Word of Glory healing increased by 15% in PvP Combat.
-
[With weekly restarts] Holy Shock healing increased by 30% in PvP Combat (was 15%).
-
- Retribution
-
Developers’ notes: Retribution Paladin has remained more powerful than we would like in PvP. With this pass we are targeting its burst damage, allied support, and personal survivability.
-
[With weekly restarts] Avenging Wrath now increases damage and healing by 10% in PvP Combat (was 15%).
-
[With weekly restarts] Avenging Wrath: Might now increases critical strike by 10% in PvP Combat (was 15%).
-
[With weekly restarts] Divine Protection now reduces damage taken by 10% in PvP Combat (was 20%).
-
[With weekly restarts] Light’s Celerity now increases the healing of Flash of Light by 20% in PvP Combat (was 50%).
-
[With weekly restarts] Sanctified Plates now grants 50% less Stamina and Avoidance in PvP Combat.
-
[With weekly restarts] Blessing of Sacrifice now transfers 20% of damage taken in PvP Combat (was 30%).
-
WARLOCK
- Demonology
-
Developers’ notes: We’re toning down the value of Immutable Hatred as it’s providing a significant boost to single target damage in PvP while being difficult to avoid.
-
[With weekly restarts] Immutable Hatred now increases your primary Felguard’s Legion Strike damage by 60% when it damages 1 target in PvP Combat (down from 120%).
-
Quellenangaben
- 11.04.2023 Blizzard.com: Hotfixes: April 10, 2023
Kommentare